Sidor

söndag 15 maj 2011

En LO med sk shadowbox

För någon vecka sedan blev jag medlem/prenumerant hos Miss Art´s Papercrafting School. De kommer att tillhandahålla olika online-klasser för Scrapbooking (för en viss summa per månad). Klasserna består av videor som t ex visar olika tekniker och ger tips och råd inom ett visst tema. Den första kurs som jag nu tittat igenom och dessutom försökt att följa var att göra en LO med sk shadowbox. Så här blev min första LO med den tekniken:



I kursen använde de papper från Prima, vilket jag också gjorde (om än några andra än de hade).





Fågelburen i shipboard har jag målat med vit crackle paint. Allt detta (papper, shipboard och crackle paint) finns att köpa hos Maries Scrapstudio. Vi har fått hem en massa olika shipboardprodukter.



Man skulle använda sig av ett notpapper till den inre kanten men eftersom jag inte hade något sådant, men väl en notstämpel (från Crafty Individuals), så gjorde jag mitt eget notpapper.



Det här var en rolig teknik och jag ksa testa att göra en variant av den så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar