Sidor

torsdag 23 juni 2011

Blomvecka, del 1, Twisted Ribbon Flower

Blommor hör ju midsommar till och all vet ju att man ska lägga sju sorters blommor under kudden för att drömma om sin käresta. Vem vet, det kanske duger med tyg- och pappersblommor…

Eftersom det nu är riktiga blomstertider så kommer det att vara blomvecka (eventuellt en dryg vecka) här i bloggen. Det kommer inte att bli sju sorters blommor men väl en tre-fyra olika hemmagjorda i alla fall. Jag har surfat runt lite på internet och framför allt på YouTube och tänkte dela med mig lite av det jag funnit.

Jag börjar i dag med sk Twisted Ribbon Flower. Längst ned i inlägget har jag länkat till två YouTube-videor. De visar två olika sätt att göra dessa blommor på. Den andra videon är lite längre än den första men i slutet visar hon även hur hon gör ett enklare kort med blomman.

Jag har testat att göra några blommor själv med den här tekniken, men jag hade inte så breda band så de blev kanske något ”platta” . De var dock enkla att göra.






och så en blomma med spets…







Del 2 i ”Blomveckan” visas på söndag den 26 juni.

Ha en riktigt trevlig midsommar!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar