Sidor

måndag 6 september 2010

Julpåsar och Pearl Maker

Det är ju inte precis så att julen står för dörren, men som jag skrev tidigare, vill man hinna med allt roligt till jul så måste man börja i tid. Eftersom jag dessutom är en stor julälskare så är det snarare "ju tidigare ju bättre".
Nu har jag också fått in ganska många av Magnolias julstämplar så då blir det ju gärna en hel del Magnolia när det är julsaker. Jag ser dock fram emot deras julkollektion 2010, som jag gissar kommer lite senare i höst. Men jag lovar att det här inte bara ska bli en Magnoliablogg utan jag ska försöka att variera mig lite!



Blomman och bladen nere i hörnet på den röda påsen är från Magnolias nya dies. Blomman är sprayad med Glimmer Mist Pearl, vilket gör att den har lite lyster i verkligheten (men det syns nog inte på fotot).


Taggen till baksidan av den bruna påsen har jag gjort med stämplar (Crafty Individuals: Snöstjärnor och Inkido: God Jul/Till, från), embossing (med clear och en massa olika distresser för att få till en färg som liknade mönsterpappret på påsen.

Jag kan också tala om att jag förhoppningsvis i slutet av veckan kommer att få hem Pearl Maker. Jag har börjat med att ta hem åtta färger (lite mer julfärger; vit, creme, röd, grön, brun osv) så fyller jag kanske på med fler färger senare. Jag fick också just veta att min My Minds Eye-beställning väntas till Sverige på fredag morgon. Det ska bli kul :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar