Sidor

onsdag 3 november 2010

Julkort med Gatefold-vikning

I dag visar jag ett kort med en av Crafty Individuals julstämplar. Motivet är ganska lätt embossat eftersom jag använde en distress under embossingpulvret, och jag var inte tillräckligt snabb. Distresserna torkar snabbare än en riktig embossingdyna. Därefter "duttade" jag med distressfärger på motivet för att färglägga. Det gjorde att färgerna inte riktigt följer konturerna utan blandar sig lite med varandra. En snabb metod för färgläggning.

Swirlen och blombladen är utstansad från en Magnolia-dies (en riktig favorit!). De papper jag använt är från Bo Bunnys vintercollektion. Ett kul färgalternativ till allt det röda och gröna just nu. Julkort måste ju inte vara röda... (även om det också är väldigt fint!). På insidan har jag stämplat med Inkidos stämpel Under granen.


Den lila ramen med den lilla bilden är från Crafty Individuals. Ramen är färglagd med lila distresser och jag har även använt en bakgrundsstämpel från Crafty. Den syns dock bara väldigt svagt (och nästan inte alls på fotot).