Sidor

onsdag 20 oktober 2010

En variant på julpåsen

Inför julen är det lite roligt att bunkra upp med olika julpåsar och askar. I dag har jag gjort en variant på de julpåsar som jag visade för ett tag sedan. Den här påsen har inga handtag utan man viker över ett "lock" och fäster genom att stoppa det bakom något, i det här fallet bakom den utstansade ovalen (scalloped) där stämpelmotivet sitter (en Magnolia-tomte). Det innebär att man inte kan fästa hela ovalen/stämpelmotivet mot bakgrunden utan får lämna lite öppet längst upp.


På den andra sidan har jag gjort några "julgranskulor" i 3D. Den ideén är inte min egen utan jag hittade ett kort på sidan 41 i den senaste Magnolia-tidningen där det fanns sådana hjärtan. Jag tyckte de var så fina att jag "lånade" idén.


Eftersom jag redan hade satt fast alla mönsterpapper på påsen var jag tvungen att fästa trådarna på något sätt. I det här fallet gjorde jag små hål högst upp där jag trädde igenom snörena och fäste dem på insidan av locket. För att dölja detta satt jag över en bit cardstock.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar