Sidor

torsdag 28 oktober 2010

Halloween

Den 31 oktober är det ju Halloween och även om vi i Sverige inte firar detta så mycket är det lite kul att göra Halloweenkort - alltid finns det väl någon som man kan ge det till.

Jag hittade en You-tube-film (se nedan) som visade en maskningsteknik som jag ville testa. Det var kul och inte så svårt, även om jag nu har svart embossingpulver lite överallt på bordet... Jag tror inte att hon visar på filmen hur man embossar utan det är nog bara maskningstekniken. Om man embossar det stämplade motivet så blir det lite finare när man sedan applicerar bakgrundsfärgen (här gul/orange), för man riskerar inte att "dra ut" färgen från det stämplade motivet. Jag tyckte att "månen" blev lite väl tydlig så jag la ett tunt lager med gul färg över den för att tona ned den lite.
Jag använde mina distresser och en Tim Holz ink-blending-tool till det här projektet.


Dessutom så embossade jag hörnen och bladen med samma svart-glittriga embossingpulver (Black Magic - finns i min webbutik).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar