Sidor

torsdag 7 oktober 2010

Ett bokmärke efter en händelserik vecka

Den senaste veckan har varit fullspäckad och händelserik. Jag har haft mycket att göra på jobbet i Stockholm, varit på en 4-dagars tur i Milano och sist men inte minst... jag har blivit faster (och gudmor)! I söndags födde min svägerska en underbar liten pojke på ca 2600 g. Han är så liten och söt. Man har ju glömt hur små de är. Jättekul och ett stort grattis till de nyblivna föräldrarna.

Med allt som hänt under veckan så har jag inte hunnit med att göra så mycket som jag brukar, men inför Halloween kommer här i alla fall ett Mumiebokmärke. Jag har tagit en svart remsa (2,5 inch x 12 inch) som jag vikt på mitten. Jag klistrade sedan de rivna och inkade vita remsorna på den ena halvan. Jag valde att tejpa ihop översta delen av bokmärket (på insidan) så att själva ögonen och näsan syns ovanför boken när man använder bokmärket (det blir som ett stopp).

Dessa bokmärken går utmärkt att göra med barn (i alla fall från ca 7 års ålder) om man först skär till alla delarna. Därefter kan barnen själva riva pappret, inka kanterna, klistra fast remsorna och dekorera med ögon.


Men kika snart in igen för nu hoppas och tror jag att allt ska återgå till det normala igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar