Sidor

söndag 10 oktober 2010

Time Flies

I dag har jag gjort en variant av ett gatefold card (kan det heta double gatefold tro?). För själva kortvikningen har jag använt ett cardstock som är 5½ x 11 inch. Därefter har jag bigat vid 2 resp. 3 3/4 inch från båda sidor.

I kortet har jag använt tre olika stämplar; Fåglarna och fjärilsbakgrunden från Crafty Individuals samt textstämplen Time Flies från Vilda stamps.

Mönsterpapprena är från My Minds Eye. Som stämpelfärg har jag använt en distress, Bundled Sage. Överhuvudtaget är distresserna bra till just Crafty Individuals-stämplarna. Kanske för att dessa stämplar är så detaljerade och distressfärgen är ganska tunn...


På insidans kantpaneler har jag stämplat med fjärilsbakgrunden.


1 kommentar:

  1. Fantastiskt fint kort du gjort! Imponerande kortvikning. Förstod nog inte riktigt...men fint är det! Jag är för övrigt också ett stort Magnolia-fan :)

    SvaraRadera