Sidor

onsdag 8 december 2010

12 tags of Christmas - dag 8

Har ni tittat in på Tim Holtz blogg och sett alla hans tags? Om inte, så gör det för de är väldigt fina. Jag har varit så sugen på att testa hans tekniker och att göra någon av hans tags och i dag har jag äntligen tagit mig tid till det. Jag har dock gjort en enklare variant av dagens tag (dag 8), delvis eftersom jag inte har alla de saker han har. Om man gillar distresser så är det här verkligen kul.

Jag följde hans beskrivning/teknik för tomten och släden (masken finns i min webbutik) och infärgningen av själva tagen. När det sedan kom till dekorationerna så hade jag inga sådana hus som han hade (det hade man säkert kunnat klippa till själv i något kartongliknande material) så jag valde att stämpla med min snöflingebakgrund från Crafty Individuals och embossa i frost. Det här gav mersmak! Det finns så många inspirerande tags på hans blogg att jag nog ska försöka hinna med att göra några till. För den som är intresserad så hade han även "12 tags of Christmas" under åren 2007-2009 också, dvs ytterligare 36 tags att kika på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar