Sidor

torsdag 2 december 2010

Double Pocket Card

Här är en variant på det Diagonal Double Pocket Card som jag visat tidigare i bloggen (se här, här eller här). Den här gången är det ett Double Pocket Card, dvs ett kort som inte är diagonalt. Det är så roligt att göra den här typen av kort eftersom man då kan göra flera olika tags. Vill man inte göra en massa tags kan man ju göra en och t ex köpa en lott och sätta i fickan.

På vår lilla scrapträff förra lördagen så gjorde jag flera julkort med den här kortvikningen. I dag visar jag ett par av dessa kort. Det ena kortet (det röda) har jag dessutom satt fast på en vikt kortstomme så att det kan stå. Även för denna teknik kan man hitta filmer på You Tube. Lite längre ned i inlägget har jag lagt upp en sådan film.

Först det bruna kortet.

Kort utan tags.


Det röda kortet på en vit stående kortstomme:


På den röda tagen sitter en tomtebild från Crafty Individuals. Jag har använt Rock Candy Distress Crackle Paint (genomskinlig) på den bilden så att den har krackelerat.

Här är en film från You Tube som visar hur man gör ett Double Pocket Card.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar